بایرن مونیخ

بایرن مونیخ

بایرن مونیخ

بایرن مونیخ

  • ۰
  • ۰

با دشتن 25 عنوان ملی  بایرن مونیخ قاطعانه در میان بزرگترین باشگاه های فوتبال در جهان قرار دارد. این یکی از تنها سه باشگاه است که برنده همه سه جایزه مهم اروپا می شود: لیگ آلمان / لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و جام حذفی. علاوه بر اینکه بدون شک مناسبترین باشگاه در آلمان است، آنها در رده بندی جهانی در رتبه سوم بهترین تیم تمام دوران قرار دارند.

بایرن به عنوان یک باشگاه موفق به اندازه ای عجیب و غریب به سرعت از بین نرفت. پس از تاسیس در سال 1900، این باشگاه مجبور به صبر کردن برای اولین قهرمانی ملی خود بود.

با این حال، یک عنوان نمی تواند ثروت خود را تغییر دهد در آن سال ها، بایرن به عنوان “باشگاه یهودی” منحرف شد و بسیاری از مقامات باشگاه مهم یهودی به دلیل افزایش نازیسم در آلمان از کشور خارج شدند. دوران پس از جنگ، مشکلات خود را به همراه داشت، با این که باشگاه در سال 1955 فروپاشید و در پایان دهه به وضوح از ورشکستگی اجتناب کرد. تنها نقطه ی روشن برای بایرن اولین جام خود را در سال 1957 برنده شد.

وقتی بوندسلیگا در سال 1963 تاسیس شد، بایرن در میان شانزده تیم دعوت نشد. در عوض، دو فصل بعد، با سه بازیکن جوان که بعدا به عنوان «محور» نامگذاری شده است، موفق به کسب ارتقاء شدند:  مائر، بکن بائر و گرد مولر. این در زمان حضور در باشگاه (1975-1965) بود که بایرن در نهایت تبدیل به نیروگاه می شود که امروز است. این 14 سال، باشگاه برنده چهار عنوان بوندسلیگا، چهار جام حذفی، جام جام برندگان در سال 1967، و همچنین سه جام اروپا مستقیم از 1974 تا 1976 بود.

با وجود این که بایرن در سال های بعد به هفت عنوان قهرمانی بوندسلیگا و شش جام حذفی پیروز شد، موفقیت بین المللی بار دیگر ثابت می کرد. بایرن در نهایت در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سالهای 2002 تا 2010 موفق به کسب عنوان قهرمانی دیگر شد و با شکستن رقیب بوروسیا دورتموند 2-1 در فینال 2013، پیروز شد

  • ۹۷/۰۹/۱۲
  • بایرن مونیخ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی